Please use this identifier to cite or link to this item: http://dl.pgu.ac.ir/handle/Hannan/160313
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorغلامرضا جمالی-
dc.contributor.advisorرحیم قاسمیه-
dc.contributor.authorسیده‌ساجدیه حسینی‌مقدم-
dc.date.accessioned2017-08-06T03:20:29Z-
dc.date.available2017-08-06T03:20:29Z-
dc.date.issued1395en_US
dc.identifier.otherT1428-
dc.identifier.urihttp://dl.pgu.ac.ir/handle/Hannan/160313-
dc.descriptionپایان‌‏نامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت صنعتیen_US
dc.description.abstractزمینه: استراتژی ایجاد یک مزیت منحصربه‌فرد برای تمایز سازمان از رقبا، نوع خاصی از راه و روش دستیابی به اهداف و به عبارتی نوعی مسیر آگاهانه می‌باشد. زمینه‌ی اصلی این پژوهش در رابطه با استراتژی‌های ساخت مبتنی بر نقطه تفکیک سفارش مشتری شامل استراتژی مبتنی بر سفارش، استراتژی مبتنی بر انبارش و استراتژی ترکیبی مبتنی بر سفارش/ انبارش می‌باشد. هدف: این پژوهش در تلاش است که از میان استراتژی‌های ساخت، مناسب‌ترین استراتژی را برای شرکت بهبود زیست پارس تشخیص دهد که شناسایی شاخص‌های کلیدی و وزن‌دهی به شاخص‌ها از اهداف مهم پژوهش جهت رسیدن به هدف اصلی می‌باشد و هدف اصلی، اولویت‌بندی استراتژی‌های ساخت مبتنی بر نقطه تفکیک سفارش مشتری با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری چند معیاره می‌باشد. روش‌‏شناسی: جامعه‌آماری این تحقیق کلیه‌ی شرکت‌های ساخت ظروف یک‌بارمصرف گیاهی می‌باشد. با توجه به اینکه مورد مطالعه شرکت بهبود زیست پارس می‌باشد 10 نفر از خبرگان و کارشناسان با توجه به نظر مدیر شرکت به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌های پژوهش شامل چهارنوع پرسشنامه می‌باشد. در این پژوهش ابتدا شاخص‌ها با توجه به ادبیات پژوهش و نظر خبرگان با به کارگیری تکنیک دلفی انتخاب شدند سپس پرسشنامه‌های مقایسات زوجی، جهت دست‌یابی به نظر خبرگان توزیع گردید و با توجه به نظر کارشناسان و با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره شامل VIKOR، COPRAS، ARAS، TOPSIS، WASPAS، MOORA، AHP استراتژی‌های ساخت اولویت‌بندی شدند. یافته‌‏ها و نتیجه‌‏گیری: شناسایی شاخص‌های استراتژی‌های ساخت در نقطه تفکیک سفارش مشتری با استفاده از پیشینه‌ی پژوهش و نظر خبرگان شرکت بهبود زیست پارس و همچنین میزان وزن و اهمیت هر یک از شاخص‌ها و اولویت‌بندی استراتژی‌های ساخت با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری چند معیاره مهم‌ترین دستاوردهای این پژوهش می‌باشد. نتایج نشان داد که استراتژی ترکیبی MTO/MTS مناسب‌ترین استراتژی ساخت مبتنی بر نقطه تفکیک سفارش مشتری در شرکت بهبود زیست پارس جهت تولید محصولات می‌باشد و پس از آن استراتژی MTO در اولویت دوم و استراتژی MTS در اولویت سوم قرار دارد.en_US
dc.language.isofaen_US
dc.subjectساخت برمبنای سفارش، ساخت برمبنای انبار، ساخت ترکیبی برمبنای سفارش/برمبنای انبار، SWARA، VIKOR، COPRAS، WASPASen_US
dc.titleاولویت‌بندی استراتژی‌های ساخت در نقطه تفکیک سفارش مشتری با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری چند معیاره-
dc.typeپ‍ای‍ان‌ ن‍ام‍ه‌ ف‍ارس‍ی‌en_US
Appears in Collections:Industrial Management مدیریت صنعتی

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T1428.pdf2.98 MBAdobe PDFThumbnail
Download    Request a copy


Items in HannanDL are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.